The Typology of Representations in Computer Games
نویسندگان
چکیده
The aim of this paper is to explore how Peirce’s trichotomy symbolic, indexical and iconic representations can be applied computer games. I argue that if we use classification, gain the ability make distinctions game studies often ignore, or do not adequately grasp. To increase descriptive power trichotomy, suggest two additional distinctions: difference between external internal representations, diegetic non-diegetic representations. combine all these construct a typology in application particular elements games (instead understood as whole) enables us solve some problems caused by relationship world. A case study illustrate my helps improve discourse, LocoRoco—an abstract accused containing racist imagery. publisher’s response controversy was inadequate, since content, due representational mechanisms, seen even its developers had no intention creating such content.
منابع مشابه
The uses of literacy in studying computer games: Comparing students’ oral and visual representations of games
This paper compares the oral and visual representations which 12 to 13-year-old students produced in studying computer games as part of an English and Media course. It presents the arguments for studying multimodal texts as part of a literacy curriculum and then provides an overview of the games course devised by teachers and researchers. The analysis of a group interview and a set of six drawi...
متن کاملthe effect of the record infancy in crimilly acts of guilties (in karaj city)
چکیده یکی از مهمترین دغدغه های بزرگ جوامع بشری، از دیر باز تا کنون که ذهن پژوهشگران و متخصصان بهداشت روانی و اجتماعی و دولتها رابه خود مشغول داشته، مسأله ی بزهکاری می باشد. شناخت کامل پدیده ی بزهکاری و بزهکار، علل وعوامل سقوط یک انسان، چگونگی درمان وی و درنهایت پیشگیری ازبزهکاری ودریک کلام سالم سازی یک جامعه، رسالت عظیم، انسانی ومقدسی می باشد که با بررسی شخصیت مجرم یعنی[ انسانی که تحت شرای...
15 صفحه اولromantic education:reading william wordsworths the prelude in the light of the history of ideas
عصر روشنگری زمان شکل گیری ایده های مدرن تربیتی- آموزشی بود اما تاکید بیش از اندازه ی دوشاخه مهم فلسفی زمان یعنی عقل گرایی و حس گرایی بر دقت و وضوح، انسان عصر روشنگری را نسبت به دیگر تواناییهایش نابینا کرده و موجب به وجود آمدن افرادی تک بعدی شد که افتخارعقلانیتشان، تاکید شان بر تجربه فردی، به مبارزه طلبیدن منطق نیاکانشان وافسون زدایی شان از دنیا وتمام آنچه با حواس پنجگانه قابل درک نبوده و یا در ...
A multidimensional typology of games
This paper builds on a general typology of textual communication (Aarseth 1997) and tries to establish a model for classifying the genre of “games in virtual environments”— that is, games that take place in some kind of simulated world, as opposed to purely abstract games like poker or blackjack. The aim of the model is to identify the main differences between games in a rigorous, analytical wa...
متن کاملthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Journal of the philosophy of games
سال: 2021
ISSN: ['2535-4388']
DOI: https://doi.org/10.5617/jpg.2926